Congres (Big) Data in de financiële sector

Analytics voor een klantgerichte, innovatieve en data-driven business

16 maart 2017 | Fletcher Hotel Nieuwegein-Utrecht

 

Op de hoogte gehouden worden van nieuwe ontwikkelingen?

Wenst u meer informatie over een eventuele nieuwe editie?
Laat uw gegevens achter en wij u graag.

Vierde editie (Big) Data in de financiële sector

 

Op 16 maart 2017 vindt alweer de vierde editie van (Big) Data in de financiële sector plaats in Amsterdam, met ook dit jaar weer een boordevol programma. Want het gebruik van Big Data biedt kansen! Het is geen kwestie meer óf, maar meer hoe je het toe gaat passen?

Tijdens dit congres staat de praktijk centraal! Enerzijds krijgt u succesverhalen vanuit diverse gerealiseerde projecten op het gebied van big data voor organisatiedoelstellingen anderzijds over het inrichten van Data Science en het aantrekken van het juiste personeel voor uw organisatie. Tevens passeren actuele onderwerpen de revue. Bezoek het congres en ga naar huis met concrete tips om commerciële meerwaarde te creëren door het benutten van uw bestaande gegevens.

 

Congres thema's:

  • Op welke manier maakt u uw business data driven?
  • Welke kansen en uitdagingen biedt de nieuwe wetgeving Privacy Wet & PSD2?
  • Data Science; hoe richt u dit in binnen uw organisatie?
  • Strategische projecten om klantinformatie centraal te krijgen: Big Data als kans!
  • (Big) Data om fraude en cyber crime aan te pakken
  • Praktijkvoorbeelden van (big) data & analytics binnen de financiële sector. Laat u inspireren door herkenbare voorbeelden!

Reserveer alvast uw plaats!



Big Data

“Dit is geen IT-minded congres, maar juist een sterk verhaal over hoe u concreet commerciële meerwaarde creëert door uw bestaande gegevens te benutten.”


O.a. deze experts staan op het podium

Aziz Mohammadi

Manager Data Science, Senior Data Scientist ING Domestic Bank NL

Prof. Gerrit-Jan Zwenne

Hoogleraar recht en de informatiemaatschappij, Universiteit Leiden

Rob Wijhenke

Head TOPS Data Innovation and Analytics, ABN AMRO

Niels van Gorp

Sr BI Business Specialist, Coöperatie VGZ

 

Bekijk alle sprekers

 


Praktijkvoorbeelden van:


Big Data in de financiële sector
16 maart 2017

Download

Voor een compleet overzicht van het programma raden wij u aan de brochure te downloaden

Download (PDF)

09.00 uur | Ontvangst


09.15 - 09.30 uur | Opening door de dagvoorzitter

Arnout Arntz, CTO Insights and Data Capgemini


09.30 - 09.50 uur

Keynote spreker - Update (Big) Data in NL
  • Hoe staat Nederland ervoor wat betreft het toepassen van (Big) Data?
  • Welke kansen benut de financiële sector in het gebruik van Data?
  • Welke uitdagingen rondom (Big) Data zijn er en kunnen we verwachten?

Spreker wordt binnenkort bekend gemaakt


09.50 - 10.10 uur 

Keynote - Casus uit de praktijk: Compliant zijn vanuit eigen business value
  • Hoe integreer je finance en risk data: Basel Committee on Banking Supervision (BCBS) artikel 239?
  • Hoe kom je tot een uniform datamodel voor alle stakeholders?
  • Hoe waarborg je de datakwaliteit?

Door: Bas van Eenige, Senior Financial Controller & Manager Operational Risk, Nederlandse Waterschapsbank


10.10 - 10.30 uur

Reinventing the mortgage: de noodzakelijk data-transformatie van de hypotheek krijgt vorm
  • Data gaat een cruciale rol spelen om hypotheekklanten te activeren
  • Risico-beheersing zal niet langer mogelijk zijn zonder actuele en grootschalige data
  • Uiteindelijk zal de komst van crowdfunding en blockchain de hypotheek onherkenbaar veranderen

Door: Dick Jan Abbringh, Partner, Purpose Management Consulting B.V.


10.30 - 11.00 uur | Koffiebreak


11.00 - 11.40 uur

Round Table - Ronde 1
Take a Seat - ronde 1
Tijdens de round tables kiest u 3 onderwerpen die u graag wil volgen. De Round Table vindt drie keer plaats: 11.00 uur, 14.00 en 15.50 uur.

Bekijk alle Round Table sessies

New Business
1. APG zet Big Data in: Zoek ons niet, wij vinden jou
APG heeft een Big Data initiatief uitgerold om de dienstverlening aan deelnemers van pensioenfondsen te verbeteren. Luister hoe pensioenbeheerder APG Data Science inzet om deelnemers proactief te benaderen en te activeren en daarmee te besparen op o.a. de communicatiekosten voor de aangesloten fondsen.
Raoul Wilms, Director Marketing, Communication & Distribution, APG
2. Gebruik data proactief in het voordeel van de klant
Knab Bank gebruikt data om klanten pro-actief van fi nanciële tips te kunnen voorzien. Luister naar de wijze waarop Knab bank dit knap geregeld heeft, rekening houdend met privacy uitdagingen
René Frijters, Oprichter & Directeur Knab.
3. Future Trends in Finance: Blockchain in practice
  • Wat is blockchain in een nutshell en wat gaat dit betekenen voor de sector?
  • Welke kansen ziet Achmea van Blockchain voor hun organisatie?
  • Welke succesfactoren zijn te delen rondom Blockchain gebaseerd op pilots?
André van der Heijden, Data Scientist & Blockchain Developer, Achmea. Betrokken bij een Social Insurance Blockchain Pilot.
4. De essentie van Customer Experience in de Financiële wereld
Digitalisering zorgt voor een groter belang om customer experience te verbeteren in een multi-channel wereld. Een optimale customer experience creëert waarde voor zowel de klant als de onderneming. Aan de hand van voorbeelden en experimenten, met behulp van o.a. Big Data, A/B testen en Personalisatie ziet u hoe u stappen kunt zetten om customer experience te optimaliseren.
Mark Wolffenbuttel, General Manager Operation Benelux, TIE Kinetix
Raymond van Driel, Sales Director, TIE Kinetix
Hazjier Pourkhalkhali, Global Lead, Optimization Strategy, Optimizely
Andrew Fairbank, Enterprise Account Executive EMEA, Optimizely

HRM
1. Talent in Data Science aantrekken, hoe doe je data?
Goed personeel is van cruciaal belang voor het optimaal gebruiken van big data binnen uw organisatie. Luister hoe u talent kunt aantrekken en wat het belang is van het hebben van een duidelijke datavisie voor uw organisatie.
Esther Smit, Projectmanager, Netwerkorganisatie Amsterdam Data Science (ADS)
2. Wel of geen Data steward?
Een Data Steward kan van toegevoegde waarde zijn. Luister waarom deze organisatie de functie van data steward heeft geïmplementeerd.
Niels Raas, client data steward bij Rabobank Wholesale, Rural and Retail (WRR)
Data Kapitaal
1. Data Scientists komen van Mercurius en Marketeers van Pluto...
“Data Kapitaal als brug tussen Data Science en Marketing”

Delta Lloyd heeft gekozen voor een integrale benadering van Big Data of “Data Driven”. Deze begint met een sterk vereenvoudigde architectuur en infrastructuur, geintegreerde tools voor exploratie en exploitatie en Data Kapitaal creatie in de vorm van Klantbeeld, Personalisatie en pro-actieve voorspellende Dienstverlening. Rutger van den Engel zal in deze roundtable zijn ervaring en visie delen vooral over het menselijke aspect van het transformati-proces: Data Scientists komen van Mercurius en Marketeers van Pluto.
Rutger van den Engel, Marketing Manager DeltaLloyd
Wiljo van Beek, Director Big Data Banking & Insurance EMEA, Oracle
Sjors van Rijzewijk, Account Manager Management, Oracle
2. Data Science succesvol inrichten
ING is vooruitstrevend op het gebied van data science. Luister naar de wijze waarop ING data science intern heeft ingericht en destileer de succesfactoren voor uw eigen organisatie.
Aziz Mohammadi, Manager Data Science, Senior Data Scientist ING Domestic Bank NL
3. Van toezicht naar inzicht
Tijdens deze praktijkgerichte en interactieve sessie, krijgt u handvatten om de stap te maken naar een data-driven organisatie die foutloos en snel kan sturen en rapporteren. Er wordt ingegaan op de vraag hoe u een succesvolle verandering in de organisatie kunt realiseren en compliance-investeringen kunt hergebruiken om de performance van de organisatie te verbeteren.
Jeroen Kruit, Managing Consultant Finance, Hot ITem
>>> Lees het artikel van Jeroen Kruit

Om vooruit te komen moet je een stap terug durven zetten
Data is een essentieel bedrijfsmiddel en daar worden organisaties zich meer en meer bewust van. Toch zien we maar al te vaak dat het belang van een structurele aanpak en de inrichting van een bedrijfsbrede informatievoorziening wordt onderschat. Dit gebeurt in alle lagen van de organisatie, zelfs op management- en boardniveau. Er wordt in veel gevallen ad hoc gereageerd op een specifieke informatievraag of een incident vanuit de business. Verplichte compliancerapportages krijgen vaak de hoogste prioriteit waardoor er onvoldoende tijd en budget over is voor verbetering van de processen, de besturing en de digitale klantbediening.

Om vooruit te komen moet je een stap terug durven zetten. Begin met het op orde brengen van de basis door het vastleggen van eenduidige definities. Richt een granulaire, bedrijfsbrede data- en informatie-omgeving in voor alle gebruikers en stakeholders en versterk je (data) governance. Dit zorgt gezamenlijk voor een toekomstvaste informatievoorziening en maakt rapportages en analyses op het kleinste niveau mogelijk.

Door deze stap-terug-aanpak kunnen investeringen in tooling, datamanagement en datakwaliteit worden hergebruikt. Het inrichten van rapportages en besturing doe je namelijk niet voor de regulator, maar in eerste instantie voor een betere organisatiebesturing en het verhogen van de klantwaarde.

Met deze succesvolle aanpak hebben wij bij een flink aantal aansprekende organisaties, waaronder banken, verzekeraars en pensioenuitvoerders, bespaard op het aantal FTE’s benodigd voor rapportages, hebben we de rapportagetijd drastisch teruggebracht, is de datakwaliteit sterk verbeterd en zijn onze klanten ‘in control’ ten aanzien van de besturing van hun organisatie.
Jeroen Kruit Managing consultant Finance, Hot ITem.

4. Data Driven Insurance: haalt (Big) Data Analytics het solidariteitsbeginsel onderuit?
Of helpt het ons om de wereld om ons heen te verbeteren? Het burgerlijk Wetboek beschrijft een onzeker voorval als basis van een verzekering. Maar met sensoring, de wereld die steeds meer ‘connected’ raakt en (Big) Data Analytics is het onzekere voorval niet zo onzeker meer. Steeds vaker vind tariefstelling plaats op het individuele risico, iedereen krijgt zijn/haar eigen verzekering.
Piet Hein Goossens, Director Consulting, CGI
Paul Wols, Software Engineer, CGI


11.40 - 12.10 uur

De Toekomst van de Nederlandse Financiële sector: Fintech & regulering
  • Privacywetgeving bepaalt toekomst financiële sector
  • Technische mogelijkheden vs privacyrestricities
  • 4 toekomstscenario’s van de toekomst van de financiële sector

Door: Michiel Bijlsma, Hoofd Sector Marktordening, CPB en Sander van Veldhuizen, programmaleider, CPB


12.05 - 12.30 uur

Keynote - Nieuwe Privacywet januari 2018: Waar liggen kansen en uitdagingen?
  • Vanaf 25 mei 2018 geldt er een nieuwe privacywet. Wat betekent dat?
  • Wat brengt de PSD2-wetgeving? Wat kan straks wat nu nog niet kan?
  • And what about accountability?

Door: Prof. Gerrit-Jan Zwenne, Hoogleraar recht en de informatiemaatschappij, Universiteit Leiden


12.30 - 13.00 uur

Inspiration Snack

Succesvolle Client Data Driven Decision makers:
Laat je inspireren door 3 succesvolle bedrijven die big data te gebruiken binnen de volledige de customer journey.
met o.a. Jurriaan van Gent, Marketing Analist, Funda


13.00 uur - 14.00 uur | Lunch


14.00 - 14.40 uur

Round Table - ronde 2
Take a Seat - ronde 2
Tijdens de round tables kiest u 3 onderwerpen die u graag wil volgen. De Round Table vindt drie keer plaats: 11.00 uur, 14.00 en 15.50 uur.

Bekijk alle Round Table sessies

New Business
1. APG zet Big Data in: Zoek ons niet, wij vinden jou
APG heeft een Big Data initiatief uitgerold om de dienstverlening aan deelnemers van pensioenfondsen te verbeteren. Luister hoe pensioenbeheerder APG Data Science inzet om deelnemers proactief te benaderen en te activeren en daarmee te besparen op o.a. de communicatiekosten voor de aangesloten fondsen.
Raoul Wilms, Director Marketing, Communication & Distribution, APG
2. Gebruik data proactief in het voordeel van de klant
Knab Bank gebruikt data om klanten pro-actief van fi nanciële tips te kunnen voorzien. Luister naar de wijze waarop Knab bank dit knap geregeld heeft, rekening houdend met privacy uitdagingen
René Frijters, Oprichter & Directeur Knab.
3. Future Trends in Finance: Blockchain in practice
  • Wat is blockchain in een nutshell en wat gaat dit betekenen voor de sector?
  • Welke kansen ziet Achmea van Blockchain voor hun organisatie?
  • Welke succesfactoren zijn te delen rondom Blockchain gebaseerd op pilots?
André van der Heijden, Data Scientist & Blockchain Developer, Achmea. Betrokken bij een Social Insurance Blockchain Pilot.
4. De essentie van Customer Experience in de Financiële wereld
Digitalisering zorgt voor een groter belang om customer experience te verbeteren in een multi-channel wereld. Een optimale customer experience creëert waarde voor zowel de klant als de onderneming. Aan de hand van voorbeelden en experimenten, met behulp van o.a. Big Data, A/B testen en Personalisatie ziet u hoe u stappen kunt zetten om customer experience te optimaliseren.
Mark Wolffenbuttel, General Manager Operation Benelux, TIE Kinetix
Raymond van Driel, Sales Director, TIE Kinetix
Hazjier Pourkhalkhali, Global Lead, Optimization Strategy, Optimizely
Andrew Fairbank, Enterprise Account Executive EMEA, Optimizely

HRM
1. Talent in Data Science aantrekken, hoe doe je data?
Goed personeel is van cruciaal belang voor het optimaal gebruiken van big data binnen uw organisatie. Luister hoe u talent kunt aantrekken en wat het belang is van het hebben van een duidelijke datavisie voor uw organisatie.
Esther Smit, Projectmanager, Netwerkorganisatie Amsterdam Data Science (ADS)
2. Wel of geen Data steward?
Een Data Steward kan van toegevoegde waarde zijn. Luister waarom deze organisatie de functie van data steward heeft geïmplementeerd.
Niels Raas, client data steward bij Rabobank Wholesale, Rural and Retail (WRR)
Data Kapitaal
1. Data Scientists komen van Mercurius en Marketeers van Pluto...
“Data Kapitaal als brug tussen Data Science en Marketing”

Delta Lloyd heeft gekozen voor een integrale benadering van Big Data of “Data Driven”. Deze begint met een sterk vereenvoudigde architectuur en infrastructuur, geintegreerde tools voor exploratie en exploitatie en Data Kapitaal creatie in de vorm van Klantbeeld, Personalisatie en pro-actieve voorspellende Dienstverlening. Rutger van den Engel zal in deze roundtable zijn ervaring en visie delen vooral over het menselijke aspect van het transformati-proces: Data Scientists komen van Mercurius en Marketeers van Pluto.
Rutger van den Engel, Marketing Manager DeltaLloyd
Wiljo van Beek, Director Big Data Banking & Insurance EMEA, Oracle
Sjors van Rijzewijk, Account Manager Management, Oracle
2. Data Science succesvol inrichten
ING is vooruitstrevend op het gebied van data science. Luister naar de wijze waarop ING data science intern heeft ingericht en destileer de succesfactoren voor uw eigen organisatie.
Aziz Mohammadi, Manager Data Science, Senior Data Scientist ING Domestic Bank NL
3. Van toezicht naar inzicht
Tijdens deze praktijkgerichte en interactieve sessie, krijgt u handvatten om de stap te maken naar een data-driven organisatie die foutloos en snel kan sturen en rapporteren. Er wordt ingegaan op de vraag hoe u een succesvolle verandering in de organisatie kunt realiseren en compliance-investeringen kunt hergebruiken om de performance van de organisatie te verbeteren.
Jeroen Kruit, Managing Consultant Finance, Hot ITem
>>> Lees het artikel van Jeroen Kruit

Om vooruit te komen moet je een stap terug durven zetten
Data is een essentieel bedrijfsmiddel en daar worden organisaties zich meer en meer bewust van. Toch zien we maar al te vaak dat het belang van een structurele aanpak en de inrichting van een bedrijfsbrede informatievoorziening wordt onderschat. Dit gebeurt in alle lagen van de organisatie, zelfs op management- en boardniveau. Er wordt in veel gevallen ad hoc gereageerd op een specifieke informatievraag of een incident vanuit de business. Verplichte compliancerapportages krijgen vaak de hoogste prioriteit waardoor er onvoldoende tijd en budget over is voor verbetering van de processen, de besturing en de digitale klantbediening.

Om vooruit te komen moet je een stap terug durven zetten. Begin met het op orde brengen van de basis door het vastleggen van eenduidige definities. Richt een granulaire, bedrijfsbrede data- en informatie-omgeving in voor alle gebruikers en stakeholders en versterk je (data) governance. Dit zorgt gezamenlijk voor een toekomstvaste informatievoorziening en maakt rapportages en analyses op het kleinste niveau mogelijk.

Door deze stap-terug-aanpak kunnen investeringen in tooling, datamanagement en datakwaliteit worden hergebruikt. Het inrichten van rapportages en besturing doe je namelijk niet voor de regulator, maar in eerste instantie voor een betere organisatiebesturing en het verhogen van de klantwaarde.

Met deze succesvolle aanpak hebben wij bij een flink aantal aansprekende organisaties, waaronder banken, verzekeraars en pensioenuitvoerders, bespaard op het aantal FTE’s benodigd voor rapportages, hebben we de rapportagetijd drastisch teruggebracht, is de datakwaliteit sterk verbeterd en zijn onze klanten ‘in control’ ten aanzien van de besturing van hun organisatie.
Jeroen Kruit Managing consultant Finance, Hot ITem.

4. Data Driven Insurance: haalt (Big) Data Analytics het solidariteitsbeginsel onderuit?
Of helpt het ons om de wereld om ons heen te verbeteren? Het burgerlijk Wetboek beschrijft een onzeker voorval als basis van een verzekering. Maar met sensoring, de wereld die steeds meer ‘connected’ raakt en (Big) Data Analytics is het onzekere voorval niet zo onzeker meer. Steeds vaker vind tariefstelling plaats op het individuele risico, iedereen krijgt zijn/haar eigen verzekering.
Piet Hein Goossens, Director Consulting, CGI
Paul Wols, Software Engineer, CGI


14.40 - 15.00 uur

Keynote - ABN AMRO 2020: Hoe kunt u Data Science intern inrichten?

Luister naar een praktijkverhaal op welke manier Data Science binnen ABN AMRO is ingericht. Welke stappen hebben zij gezet en welke uitdagingen hebben zij opgepakt met het ABN Amro’s Big Data Lab?

Door: Rob Wijhenke, Head TOPS Data Innovation and Analytics, ABN AMRO


15.00 - 15.20 uur

Best Practice

Big data om de zorg betaalbaar te houden; data-driven-besluiten en strategie (Big) Data neemt bij Coöperatie VGZ een belangrijke rol in. Zowel bij het betaalbaar houden van zorg voor haar 4,2 miljoen klanten, als bij het initiëren van innovaties. Hoor op welke wijze (Big) Data een rol speelt binnen de gehele bedrijfsvoering.
Niels van Gorp, Sr BI Business Specialist, Coöperatie VGZ


15.20 - 15.50 uur | Pauze


15.50 - 16.30 uur

Round Table - Ronde 3
Take a Seat - ronde 3
Tijdens de round tables kiest u 3 onderwerpen die u graag wil volgen. De Round Table vindt drie keer plaats: 11.00 uur, 14.00 en 15.50 uur.

Bekijk alle Round Table sessies

New Business
1. APG zet Big Data in: Zoek ons niet, wij vinden jou
APG heeft een Big Data initiatief uitgerold om de dienstverlening aan deelnemers van pensioenfondsen te verbeteren. Luister hoe pensioenbeheerder APG Data Science inzet om deelnemers proactief te benaderen en te activeren en daarmee te besparen op o.a. de communicatiekosten voor de aangesloten fondsen.
Raoul Wilms, Director Marketing, Communication & Distribution, APG
2. Gebruik data proactief in het voordeel van de klant
Knab Bank gebruikt data om klanten pro-actief van fi nanciële tips te kunnen voorzien. Luister naar de wijze waarop Knab bank dit knap geregeld heeft, rekening houdend met privacy uitdagingen
René Frijters, Oprichter & Directeur Knab.
3. Future Trends in Finance: Blockchain in practice
  • Wat is blockchain in een nutshell en wat gaat dit betekenen voor de sector?
  • Welke kansen ziet Achmea van Blockchain voor hun organisatie?
  • Welke succesfactoren zijn te delen rondom Blockchain gebaseerd op pilots?
André van der Heijden, Data Scientist & Blockchain Developer, Achmea. Betrokken bij een Social Insurance Blockchain Pilot.
4. De essentie van Customer Experience in de Financiële wereld
Digitalisering zorgt voor een groter belang om customer experience te verbeteren in een multi-channel wereld. Een optimale customer experience creëert waarde voor zowel de klant als de onderneming. Aan de hand van voorbeelden en experimenten, met behulp van o.a. Big Data, A/B testen en Personalisatie ziet u hoe u stappen kunt zetten om customer experience te optimaliseren.
Mark Wolffenbuttel, General Manager Operation Benelux, TIE Kinetix
Raymond van Driel, Sales Director, TIE Kinetix
Hazjier Pourkhalkhali, Global Lead, Optimization Strategy, Optimizely
Andrew Fairbank, Enterprise Account Executive EMEA, Optimizely

HRM
1. Talent in Data Science aantrekken, hoe doe je data?
Goed personeel is van cruciaal belang voor het optimaal gebruiken van big data binnen uw organisatie. Luister hoe u talent kunt aantrekken en wat het belang is van het hebben van een duidelijke datavisie voor uw organisatie.
Esther Smit, Projectmanager, Netwerkorganisatie Amsterdam Data Science (ADS)
2. Wel of geen Data steward?
Een Data Steward kan van toegevoegde waarde zijn. Luister waarom deze organisatie de functie van data steward heeft geïmplementeerd.
Niels Raas, client data steward bij Rabobank Wholesale, Rural and Retail (WRR)
Data Kapitaal
1. Data Scientists komen van Mercurius en Marketeers van Pluto...
“Data Kapitaal als brug tussen Data Science en Marketing”

Delta Lloyd heeft gekozen voor een integrale benadering van Big Data of “Data Driven”. Deze begint met een sterk vereenvoudigde architectuur en infrastructuur, geintegreerde tools voor exploratie en exploitatie en Data Kapitaal creatie in de vorm van Klantbeeld, Personalisatie en pro-actieve voorspellende Dienstverlening. Rutger van den Engel zal in deze roundtable zijn ervaring en visie delen vooral over het menselijke aspect van het transformati-proces: Data Scientists komen van Mercurius en Marketeers van Pluto.
Rutger van den Engel, Marketing Manager DeltaLloyd
Wiljo van Beek, Director Big Data Banking & Insurance EMEA, Oracle
Sjors van Rijzewijk, Account Manager Management, Oracle
2. Data Science succesvol inrichten
ING is vooruitstrevend op het gebied van data science. Luister naar de wijze waarop ING data science intern heeft ingericht en destileer de succesfactoren voor uw eigen organisatie.
Aziz Mohammadi, Manager Data Science, Senior Data Scientist ING Domestic Bank NL
3. Van toezicht naar inzicht
Tijdens deze praktijkgerichte en interactieve sessie, krijgt u handvatten om de stap te maken naar een data-driven organisatie die foutloos en snel kan sturen en rapporteren. Er wordt ingegaan op de vraag hoe u een succesvolle verandering in de organisatie kunt realiseren en compliance-investeringen kunt hergebruiken om de performance van de organisatie te verbeteren.
Jeroen Kruit, Managing Consultant Finance, Hot ITem
>>> Lees het artikel van Jeroen Kruit

Om vooruit te komen moet je een stap terug durven zetten
Data is een essentieel bedrijfsmiddel en daar worden organisaties zich meer en meer bewust van. Toch zien we maar al te vaak dat het belang van een structurele aanpak en de inrichting van een bedrijfsbrede informatievoorziening wordt onderschat. Dit gebeurt in alle lagen van de organisatie, zelfs op management- en boardniveau. Er wordt in veel gevallen ad hoc gereageerd op een specifieke informatievraag of een incident vanuit de business. Verplichte compliancerapportages krijgen vaak de hoogste prioriteit waardoor er onvoldoende tijd en budget over is voor verbetering van de processen, de besturing en de digitale klantbediening.

Om vooruit te komen moet je een stap terug durven zetten. Begin met het op orde brengen van de basis door het vastleggen van eenduidige definities. Richt een granulaire, bedrijfsbrede data- en informatie-omgeving in voor alle gebruikers en stakeholders en versterk je (data) governance. Dit zorgt gezamenlijk voor een toekomstvaste informatievoorziening en maakt rapportages en analyses op het kleinste niveau mogelijk.

Door deze stap-terug-aanpak kunnen investeringen in tooling, datamanagement en datakwaliteit worden hergebruikt. Het inrichten van rapportages en besturing doe je namelijk niet voor de regulator, maar in eerste instantie voor een betere organisatiebesturing en het verhogen van de klantwaarde.

Met deze succesvolle aanpak hebben wij bij een flink aantal aansprekende organisaties, waaronder banken, verzekeraars en pensioenuitvoerders, bespaard op het aantal FTE’s benodigd voor rapportages, hebben we de rapportagetijd drastisch teruggebracht, is de datakwaliteit sterk verbeterd en zijn onze klanten ‘in control’ ten aanzien van de besturing van hun organisatie.
Jeroen Kruit Managing consultant Finance, Hot ITem.

4. Data Driven Insurance: haalt (Big) Data Analytics het solidariteitsbeginsel onderuit?
Of helpt het ons om de wereld om ons heen te verbeteren? Het burgerlijk Wetboek beschrijft een onzeker voorval als basis van een verzekering. Maar met sensoring, de wereld die steeds meer ‘connected’ raakt en (Big) Data Analytics is het onzekere voorval niet zo onzeker meer. Steeds vaker vind tariefstelling plaats op het individuele risico, iedereen krijgt zijn/haar eigen verzekering.
Piet Hein Goossens, Director Consulting, CGI
Paul Wols, Software Engineer, CGI


16.30 - 16.50 uur

Expertpanel | De toekomst van Big Data in de financiële sector

De financiële sector staat een aantal uitdagingen te wachten door innovatieve technologieën als Blockchain. Luister hoe de experts kijken naar de uitdagingen van de toekomst.

Door: Leo de Boer, Directeur, Verbond van Verzekeraars en Marc van Lieshout, Zakelijk Directeur, PI Lab


16.50 - 17.10 uur

Spanish Inspiration: How to reinvent your Business with the help of (big) Data.
  • The impact of big data on the sector in Spain.
  • The opportunities of the use of (big) data for business opportunities, whilst taking privacy legislation into account?
  • How to deal with disruption in the market: reinventing your banks?

Door: Sergio Álvarez Teleña. Global Head of Data Science at BBVA, Founder of SciTheWorld and Honorary Research Associate at University College London (UCL). 


17.10 - 17.30 uur

WRAP UP

Hoe wordt uw organisatie data driven?
Ludieke afsluiting en wrap-up


17.30 uur | Netwerkborrel

Uw dagvoorzitter

Arnout Arntz

CTO Insights and Data Capgemini. Linkedin

Sprekers

Gerrit-Jan Zwenne

Hoogleraar recht en de informatiemaatschappij, afdeling eLaw@Leiden, Universiteit Leiden . Linkedin

Eshter Smit

Projectmanager, Netwerkorganisatie Amsterdam Data Science (ADS)

Raoul Wilms

Director Marketing, Communication & Distribution, APG

Jurriaan van Gent

Marketing Analist, Funda

Aziz Mohammadi

Manager Data Science, Senior Data Scientist ING Domestic Bank NL

Niels van Gorp

Sr BI Business Specialist, Coöperatie VGZ

Rob Wijhenke

Head TOPS Data Innovation and Analytics, ABN AMRO

Rene Frijters

Oprichter & Directeur Knab

Leo de Boer

Directeur, Verbond van Verzekeraars

Michiel Bijlsma

Hoofd Sector Marktordening, CPB

Sander van Veldhuizen

Programmaleider, CPB

Bas van Eenige

Senior Financial Controller & Manager Operational Risk, Nederlandse Waterschapsbank

Niels Raas

Client data steward bij Rabobank Wholesale, Rural and Retail (WRR)

André van der Heijden

Data Scientist & Blockchain Developer, Achmea. Betrokken bij een Social Insurance Blockchain Pilot.

Dick Jan Abbringh

Partner, Purpose Management Consulting B.V.

Wiljo van Beek

Director Big Data Banking & Insurance EMEA, Oracle

Jeroen Kruit

Managing Consultant Finance, Hot ITem

 

 

  • Sergio Álvarez Teleña, Global Head of Data Science at BBVA, Founder of SciTheWorld and Honorary Research Associate at University College London (UCL).
  • Sjors van Rijzewijk, Sales Converged Data Management Solutions, Oracle
  • Rutger van den Engel, Marketing Manager DeltaLloyd

Wij stellen graag aan u voor: De Programmaraad


Rob Wijhenke

Head of Data Innivation and Analytics ABN AMRO Bank N.V.

Eric van Tol

Doorbraakaanjager Big Data, Ministerie van EZ

Theo Jan Renkema

SVP Design and Intelligence/Manager Advanced Data Analytics (Big Data), Rabobank

Jos Schaffers

Beleidsadviseur Privacy & Big data, Verbond van Verzekeraars

Harrie Vollaard

Head of Innovation, Rabobank

Marc Salomon

Voorzitter Amsterdam Business School. Universiteit van Amsterdam & Bestuurslid, Big Data Alliance

Datum

16 maart 2017

 

Locatie

Fletcher Hotel Nieuwegein-Utrecht
Buizerdlaan 10
3435 SB Nieuwegein
Tel.: +31(0) 30 604 48 44

Routebeschrijving

 



Uw investering

Werkzaam bij een financiële instelling
(o.a. banken, verzekeraars, hypotheekverstrekkers, pensioenverzekeraars)
€ 499,-
 
Overige organisaties
(advies)
€ 899,-

Inschrijven

Het bedrag is inclusief koffie, thee, lunch en borrel. Daarnaast ontvangt u toegang tot een waardevolle digitale syllabus die u als naslagwerk kunt gebruiken.

Neem voor meer informatie met betrekking tot kortingen voor meerdere personen contact op met onze congresadviseur Niehk Senders, 040 - 2 974 951


Wie ontmoet u?

Dit congres is bedoeld voor professionals die werkzaam zijn bij banken, verzekeraars, hypotheekverstrekkers, pensioenfondsen en andere financiële instellingen.

  • Commercieel Directeuren
  • CMO’s / Marketing Directeuren
  • CRO’s / Risk Managers
  • CIO’s / ICT Managers
  • Managers Business Development
  • Innovation Managers
  • Business Intelligence Managers
  • Program Managers Big Data
  • Marktonderzoekers
  • Campagnemanagers
  • Databasemanagers

En iedereen die zich ook bezighoudt met de kansen van Big Data in de Financiële sector


Uitdaging Big Data

Bekijk hieronder wie de uitdagingen rondom Big Data al zijn aangegaan!


Deelnemerslijst

Een of meerdere personen van onderstaande bedrijven bezochten al eerder het Congres Big Data in de Financiële sector:

 

ABN AMRO
ABN AMROBANK
ACHMEA
ACHMEA BANK
ACHMEA SCHADE & INKOMEN
AEGON NEDERLAND
ANDARR
ASR SERVICE MAATSCHAPPIJ N.V.
BANK VAN MORGEN
BETAALVERENIGING NEDERLAND
CENTRAAL BEHEER APELDOORN
CHIPIN HOLDING BV
CMIS GROUP
COLLEGE BESCHERMING PERSOONSGEGEVENS (CBP)
CZ
CZ ALLES VOOR BETERE ZORG
DAVINCI
DE NEDERLANDSCHE BANK NV

DELTA LLOYD
DELTA LLOYD SCHADEVERZEKERINGEN
DIVISIE CENTRAAL BEHEER ACHMEA
EIGEN HUIS HYPOTHEEKSERVICE
GEMEENTE EINDHOVEN
HDN
HYPOTHEEK COMPANY
HYPOTHEEK VISIE CENTRALE BV
ICSB
ING
ING BANK N.V.
INNOVATION WAREHOUSE
iNTERNATIONAL CARD SERVICES
INTERPOLIS
KMC
MAPR
MONEYVIEW RESEARCH
NEWSSENTIMENT B.V.
NGDATA

NN GROUP
OBVION NV
ORACLE NEDERLAND BV
PENSIOENFONDS ZORG EN WELZIJN
QUION GROEP B.V.
RABOBANK
RABOBANK HELMOND
RABOBANK NEDERLAND
RABOFACET BV
REAAL
RIJKSUNIVERSITEIT GRONINGEN
SIVI
SNS BANK
STATER N.V.
TOMTOM
TRIODOS BANK
UNIVERSITEIT VAN AMSTERDAM
VIVAT VERZEKERINGEN
WOONFONDS (ACHMEA)


Contact

Meer informatie

Wil u meer informatie over het Congres Big Data in de Financiële sector? Neem dan contact op met onze adviseur

Niehk Senders
Tel: 040 – 2974 951
E: n.senders@euroforum.nl

 

 

 


Belastingvoordeel

N.B. Betaalt u dit programma (gedeeltelijk) zelf? Maak gebruik van het belastingvoordeel en vraag tot bijna 50% van de studiekosten terug van de Belastingdienst! Meer informatie en tips

Partner worden?

Wilt u ook partner worden van Big Data in de Financiële sector? Laat de sector kennis maken met uw visie en expertise middels bijvoorbeeld een lezing of sessie. Neem om de mogelijkheden te bespreken contact op met:

Sharon van Rooij
Strategic Partnership Manager
040 - 2 974 846

 

Partners:

Capgemini

With over 11,000 professionals across 40 countries, Capgemini’s Insights & Data global practice can help you find the answers to your Big Data challenges , by combining technology excellence, data science and business expertise. Together we leverage the new data landscape to create deep insights where it matters most - at the point of action. To find out more visit us online at www.nl.capgemini.com/insights-data or read our blog www.nl.capgemini.com/blog/insights-data-blog


Hot iTem

Hot ITem gelooft in wendbare organisaties die de concurrentie voor blijven door zich snel te kunnen aanpassen aan nieuwe ontwikkelingen. Alles wat wij doen heeft tot doel om de performance van mensen, afdelingen en organisaties onderscheidend te verbeteren. Dit doen wij samen met onze klanten, op basis van kwalitatieve data en inzicht in de cruciale zaken.

Op dit moment telt ons bedrijf meer dan 160 hoogopgeleide professionals, voornamelijk consultants, organisatiedeskundigen en technisch specialisten.

Onze specialismen: Data kwaliteitsverbeteringen, Data Governance, (Regulatory) Reporting platform, Sturen en verantwoorden met Business Intelligence, Business Analytics, Big Data, Procesverbetering, Privacybescherming en digitale transformatie.


TIE Kinetix hervormt de digitale handelsketen door het aanbieden van “Total Integrated E-Commerce” oplossingen. Deze oplossingen maximaliseren de omzet kansen door het minimaliseren van de energie en middelen die nodig zijn in het proces van online marketing, verkoop, levering en optimalisatie. Klanten en partners van TIE Kinetix profiteren constant van innovatieve, bewezen, hoogstaande technologieën, die worden ondersteund door ruim 30 jaar ervaring en prestigieuze onderscheidingen.

TIE Kinetix verzorgt de technologie, zodat onze klanten en partners zich kunnen blijven richten op hun kernactiviteiten. TIE Kinetix is een beursgenoteerd bedrijf (Euronext Amsterdam: TIE) met kantoren in de Verenigde Staten, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Verenigd Koninkrijk en Australië.

   

Via onderstaande knop kunt u zich veilig, eenvoudig en snel inschrijven voor dit congres. Verzeker u van deelname door op de onderstaande button te klikken.

 

Leg uw deelname vast!
Congres (Big) Data in de financiële sector

Download de Brochure

Voor een compleet overzicht van het programma raden wij u aan om de brochure te downloaden. Congres (Big) Data in de financiële sector start op 16 maart 2017 in Postillion Amsterdam!

Congres (Big) Data in de financiële sector

Heeft u vragen? Neem voor meer informatie contact op met:

Inlogcode: