Opleiding Online Marketing

Alles over dé strategische en operationele aspecten van Online Marketing.

  • Alle cruciale thema’s komen aan bod
  • Beoordeeld met een 8+
  • Gratis Apple iPad
  • Uw praktijksituatie staat centraal
  • Gegeven door dé landelijke experts

Complete post-HBO Online Marketing

Alle cruciale thema’s komen aan bod

  • Dé trends in het (online) marketinglandschap
  • Social marketing & media strategie
  • Analytics & Usability
  • Zoekmachinemarketing & Universal Search
  • Online Advertising
  • Conversieoptimalisatie
  • Online Overtuigingspsychologie
  • Strategisch Online Marketingplan

Bekijk het complete programma

 

Tijdens de opleiding online marketing gaat u concreet aan de slag met het aanscherpen van uw eigen online marketingstrategie. Alle kennis die u tijdens de opleiding opdoet integreert u in uw eigen online marketingplan. U wordt hierbij persoonlijk begeleid door de experts uit de opleiding. De opleidingsdagen kenmerken zich door een goede afwisseling tussen theorie en voorbeelden uit de praktijk. 

 


Nieuwsgierig of deze opleiding voor u interessant is?

Bekijk alvast de preview van de lesstof van de eerste module over het veranderlande marketinglandschap. Download de preview (powerpoint 3mb)



Nieuwe kennis & competenties vereist

Het koop- & beslisgedrag van klanten is radicaal veranderd door de opkomst van online. De impact van online gaat alleen nog maar groter worden. Wat betekent dit voor uw marketingstrategie? Via welke nieuwe media kanalen kunt u uw (potentiële) klanten optimaal blijven bereiken? Hoe bepaalt u uw strategie voor de toekomst? Goede bijscholing is essentieel om de juiste marketingstrategie te bepalen in dit veranderende (online) marketinglandschap. Tijdens deze opleiding wordt u volledig bijgeschoold over alle strategische en operationele aspecten van online marketing. Tevens leert u hoe u dit integreert in uw marketingstrategie en vertaalt naar uw dagelijkse praktijk.

 

Uw keynote speaker: Prof. dr. Cor Molenaar

Bijzonder hoogleraar e-Marketing, Erasmus Universiteit Rotterdam, auteur van het toonaangevende boek (e)Marketing. De grondlegger van het NIMA eMarketing-B examen.  Bekijk alle docenten

 


Reacties deelnemers aan de opleiding online marketing

De opleiding heeft mij meer inzicht gegeven in de diverse aspecten van online marketing. Ik zou mijn marketing vakgenoten -die niet direct betrokken zijn bij online marketing activiteiten- zeker aanraden de opleiding te volgen, om hun kennis te verbreden en meer inzicht te geven in de mogelijkheden die online marketing biedt binnen je totale marketing strategie.

De opleiding heeft ervoor gezorgd dat ik meer inzicht heb gekregen in hoe het kan dat een organisatie succesvol is of juist niet. En ik begrijp beter de samenhang tussen de strategie en de marketinginstrumenten die worden ingezet, en waarom het wel handig is om iets in te zetten en waarom niet. Ook heb ik veel handgrepen gekregen om dit praktisch in te kunnen regelen en te kunnen bewerkstelligen. 

Ik zou de opleiding aanraden omdat je tegenwoordig bijna niet meer zonder Online kan, en deze opleiding heeft goede sprekers en heeft een aantal goede handvaten aangereikt waarmee je gelijk in de praktijk aan de slag kan.

Ik zou mijn marketing vakgenoten -die niet direct betrokken zijn bij online marketing activiteiten- zeker aanraden de opleiding te volgen, om hun kennis te verbreden en meer inzicht te geven in de mogelijkheden die online marketing biedt binnen je totale marketing strategie.

Tijdens de opleiding gaat u concreet aan de slag met het aanscherpen van uw eigen online marketingstrategie. Alle kennis die u tijdens de verschillende modules opdoet integreert u in uw eigen online marketingplan. Hierbij wordt u uitgebreid begeleidt door uw hoofddocent, Martijn Borsje, hogeschool docent bij de Academie voor Marketing & Commerce.

Elke module start in de ochtend met het strategische en theoretische kader over het betreffende thema, dit wordt verzorgd door uw hoofddocent. Tijdens het middagprogramma staat de praktijk en operationele toepassing centraal. Dé expert over het thema zal het middagprogramma verzorgen en u daarbij inspireren met vele praktijkvoorbeelden.

De opleiding is zo ingepland dat u voor de zomer alle bouwstenen krijgt aangereikt voor het samenstellen van uw eigen marketingplan.
Tijdens de zomer heeft u volop de tijd om hiermee aan de slag te gaan. Ruim na de zomer is er een speciale module waar het online marketingplan uitgebreid besproken zal worden en waar u inzichten en handvatten krijgt aangereikt om uw online marketingstrategie verder te optimaliseren. Tevens vindt later in het najaar de examentraining plaats zodat u goed voorbereid kunt deelnemen aan het NIMA eMarketing-B examen wat in februari 2015 zal plaatsvinden.


Het nieuwe marketinglandschap

Module 1: 21 mei 2014

Dé trends in het (online) marketing landschap

  • Internet heeft een enorme invloed op het koop- en beslisgedrag van uw klanten
  • Er is een enorme stijging in online aankopen
  • Het mediagebruik van uw klanten is sterk veranderd
  • De doorbraak van nieuwe business- en marketingmodellen
  • Welke kansen biedt Big Data?
  • De kansen van nieuwe technologie: tablets, smartphones, NFC
  • Wat betekenen al deze baanbrekende veranderingen voor uw marketingstrategie?
  • Handreikingen voor het samenstellen van uw strategie en online marketingplan

Deze module wordt verzorgd door uw hoofddocent en Cor Molenaar, bijzonder hoogleraar eMarketing, Erasmus Universiteit
Rotterdam. Grondlegger van het NIMA eMarketing-B examen, auteur van o.a. het toonaangevende boek (e)Marketing


Social Marketing & Media Strategie

Module 2: 28 mei 2014

Leer de juiste manier van denken rondom Social Marketing en Media

  • Social is veel meer dan het inzetten van Facebook, Linkdin en Twitter
  • Door de juiste manier van strategisch denken wordt social effectief ingezet
  • Leer hoe u uw social influencers in kaart brengt en betrekt in uw strategie
  • Welke sociale media kanalen zet u in voor welke doeleinden?
  • Leer hoe u Social Media kunt integreren met uw andere marketing kanalen
  • ROI – op welke KPI’s gaat u sturen en wanneer is het succesvol?
  • Draagvlak & implementatie in uw organisatie: centraal of decentraal?

Deze module wordt verzorgd door uw hoofddocent en Bas van den Beld, Search en Social Strateeg en ervaren opleider


Search Engine Optimization

Module 3: 4 juni 2014

Verhoog de vindbaarheid en het bereik van uw website binnen de niet-betaalde zoekresultaten van zoekmachines. Maak optimaal
gebruik van zoekmachines als kanaal voor een hoge kwaliteit van websitebezoekers. Leer hoe het gehele online umfeld invloed heeft, nu en morgen.

  • Werking zoekmachines
  • Ontwikkeling zoekmachines verleden-heden-toekomst
  • Optimalisatie technische elementen
  • Contentoptimalisatie; zoektermenanalyse en teksten schrijven
  • Online populariteit vergroten; het genereren van links
    · Universal search; vindbaar maken van video’s en afbeeldingen
  • Local search; vindbaar zijn met lokale zoekresultaten en in Google maps
  • KPI’s zoekmachine-optimalisatie
  • Zoekmachine-optimalisatie binnen de marketingmix
  • Toekomstbestendige SEO

Deze module wordt verzorgd door uw hoofddocent en Pleuntje de Groot, Senior Consultant SEO en Content Marketing bij iProspect. Ruime ervaring met SEO-projecten en projectmanagement Online Marketing in diverse branches


Online Advertising

Module 4: 11 juni 2014

Google Adwords: Hoe bereikt u snel de top? Verhoog uw ROI door slimme inzet van Google Adwords.

  • Advertenties schrijven: Uw potentiële klanten verleiden in 95 tekens
  • Hoe blijft u uw concurrentie voor? – Tips and Tricks
  • Nieuwste trends in Google Advertising
  • Verhoog uw ROI door strakke doelen en slimme optimalisatie

Display Advertising, hoe haalt u hier optimaal rendement uit?

  • Display Ads: Branding of Direct Response Marketing?
  • Remarketing: Geef uw klant een tweede kans, maar pas op voor Big Brother gevoel.
  • Video Advertising: Bereik uw klant met relevante content Social Advertsing

Ontdek wat u kunt met Social Advertising:

  • Verschil tussen Search & Social
  • Hoe target ik mijn doelgroep en maakt u van een ‘like’ een klant?

Deze module wordt vezorgd door uw hoofddocent en Wouter Moen, Team Manager Online Advertising (SEA) bij iProspect, met ruime ervaring in Finance, Travel, Fashion en Retail


Analytics & Usability

Module 5: 18 juni 2014

Web Analytics

  • Wie zijn uw bezoekers en hoe komen ze op uw site?
  • Analyse van bezoek- en gebruikersgedrag
  • Analyse van online campagnes
  • De effecten van de Cookiewetgeving
  • Maken van rapportages
  • De top 10 belangrijkste web statistieken rapporten
  • Analyseren en interpreteren van webstatistieken

Usability

  • Verhoog uw conversie en rendement met een gebruiksvriendelijke website
  • Usability & design
  • Methodes voor onderzoek en meten van de usability
  • A/B en multivariate testen
  • Verbeteren van de aantrekkelijkheid en functionaliteit van uw site
  • Landingpage optimalisatie

Deze module wordt verzorgd door uw hoofddocent en Frans Appels, directeur Netprofiler, voorzitter Web Analytics Association Nederland en bestuurslid van het Platform Innovatie in Marketing (PIM)


De psychologie van uw (online) klant

Module 6: 25 juni 2014

Leer hoe u het brein verleidt van uw klanten via online media Tijdens deze module leert u het brein van uw klanten beter te begrijpen. U leert de belangrijkste en meest opzienbarende inzichten uit de online consumenten psychologie. Bovendien leert u hoe deze zich vertalen naar effectieve online verleidingstechnieken. Tot slot krijgt u inspirerende, verhelderende en pragmatische online persuasion cases.

  • Behoefte & motivatie: Hoe motiveert u een brein?
  • Aandacht & perceptie: Hoe neemt dat brein u waar?
  • Geheugen: Hoe zorgt u dat een brein u onthoudt?
  • Emoties & Ratio’s: Hoe beïnvloed u de uiteindelijke beslissing van dat brein?

Deze module wordt verzorgd door uw hoofddocent en Bart Schutz, gepassioneerd Persuasion Psychology Practicioner, auteur van WheelofPersuasion.com en Chief Persuasion Officer bij Online Dialogue. Bart wordt wereldwijd erkent als één van de leading voices
met academische, strategische en pragmatische ervaring in het toepassen van online persuasion


Online marketingplan

Module 7: 8 oktober 2014

Schrijven van uw online marketingplan

Tijdens deze module gaat u onder leiding van uw hoofddocent aan de slag met het optimaliseren van uw eigen online marketingplan.
U krijgt de laatste trends op het gebied van social media, analytics, usability, conversieoptimalisaie en zoekmachinemarketing, zodat u
deze kunt integreren in een up-to-date en effectief online marketingplan voor uw organisatie. Uiteraard kunt u deze dag ook met vragen over het schrijven van uw online marketingplan bij de hoofddocent terecht.

Deze module wordt verzorgd door uw hoofddocent Martijn Borsje, Hogeschool docent bij de Academie voor Marketing & Commerce


Examentraining voor NIMA eMarketing-B examen

Module 8: 10 december 2014

Examentraining voor NIMA eMarketing-B examen Gezien de hoge kwaliteit van de opleiding Online Marketing kunt u na afloop het erkende NIMA eMarketing-B examen afleggen. Om u optimaal voor te bereiden op het examen bieden we deze speciale examentraining, verzorgd door de grondlegger van het NIMA eMarketing-B examen zelf: Cor Molenaar. Cor gaat u uitgebreid voorbereiden op het schriftelijke en mondelinge examen. Er wordt een samenvatting gegeven van de belangrijkste theoretische kennis die u nodig heeft voor het afleggen van het examen. Daarnaast wordt u ook voorbereid op de kritische vragen van de examencommissie over uw Online Marketingplan. Deze examenmodule biedt uiteraard ook dé mogelijkheid om uw vragen ter voorbereiding op het examen persoonlijk te stellen.

Bij deelname aan deze examentraining ontvangt u ook gratis de vereiste literatuur voor het examen. Deze module wordt verzorgd door Cor Molenaar, bijzonder hoogleraar eMarketing, Erasmus Universiteit Rotterdam. Grondlegger van het NIMA eMarketing-B examen, auteur van o.a. het toonaangevende boek (e)Marketing (tevens examenliteratuur)

Uniek: u wordt persoonlijk opgeleid door dé landelijke topexperts

Uw keynote speaker:

Cor Molenaar

Hoogleraar e-Marketing, Erasmus Universiteit Rotterdam, auteur van hét toonaangevende boek (e)Marketing


Uw docenten:

Martijn Borsje

Hogeschool docent bij de Academie voor Marketing & Commerce, hoofddocent van de opleiding

Frans Appels

Voorzitter Web Analytics Association, bestuurslid Platform Innovatie in Marketing

Bart Schutz

Wereldwijd erkent als één van de leading voices met academische, strategische en pragmatische ervaring in het toepassen van online persuasion

Pleuntje de Groot

Senior Consultant SEO en Content Marketing bij iProspect. Ruime ervaring met SEO-projecten en projectmanagement Online Marketing in diverse branches

Bas van den Beld

Search en Social Strateeg en internationaal veel gevraagd spreker en trainer

Wouter Moen

Team Manager Online Advertising (SEA) bij iProspect, met ruime ervaring in Finance, Travel, Fashion en Retail

Data en locatie

  • Module 1: 21 mei 2014
  • Module 2: 28 mei 2014
  • Module 3: 4 juni 2014
  • Module 4: 11 juni 2014
  • Module 5: 18 juni 2014
  • Module 6: 25 juni 2014
  • Module 7: 8 oktober 2014
  • Module 8: 10 december 2014

Meeting Plaza Utrecht
Godebaldkwartier 20
3511 DX Utrecht
Tel: 030 233 70 10

Tijdschema alle dagen:

Het programma start om 09.30 uur en eindigt om 17.00 uur. Vanaf 09.00 uur is de ontvangst.

Uw investering

  • De complete opleiding inclusief examentraining en bijbehorende literatuur is € 4999,- (excl. btw).
  • De complete opleiding zonder examentraining is € 4699,- (excl. btw).

Deze bedragen zijn inclusief een Apple iPad 3 16 GB Wi-Fi, lesmateriaal, literatuur, koffie, thee & lunches. De i-Pad ontvangt u nadat de factuur betaald is, maar niet eerder dan een maand voor aanvang van de opleiding.

Wilt u losse modules volgen?

Bent u al bekende met bepaalde onderwerpen uit de opleiding?  Stel dan uw eigen opleiding samen en kies de modules die voor u het meest interessant zijn. Het bedrag per module bedraagt € 699,- (excl. btw). Dit bedrag is inclusief koffie, thee, lunch & het boek (e) Marketing van Cor Molenaar.

Behaal het officiële NIMA eMarketing-B examen

Gezien de hoge kwaliteit van de opleiding Online Marketing kunt u na afloop het erkende NIMA eMarketing-B examen afleggen. Dit officiële NIMA diploma biedt u een waardevolle aanvulling op uw CV. Om u optimaal voor te bereiden op het examen bieden we aan het einde van de opleiding een speciale examentraining aan, verzorgd door de grondlegger van het NIMA eMarketing-B examen zelf: Prof. dr. Cor Molenaar.

Bij deelname aan deze examentraining ontvangt u ook gratis de vereiste literatuur voor het examen:
(e)marketing -  Cor Molenaar
Internet Marketing - Dave Chaffey, Fiona Ellis-Chadwick, Richard Mayer en Kevin Johnston
Handboek e-Business - Boudewijn Raessens

Exameninhoud

Het examen bestaat uit een schriftelijk examen en een mondeling examen.
Op http://www.nima.nl/qualification/orienteren/nima-emarketing-b/ vindt u de uitgebreide informatie over de inhoud van het examen en de eisen.


Extra! Interactieve leeromgeving

Tijdens de opleiding maakt u, naast de bijeenkomsten, gebruik van 'Mijn Online Leeromgeving'. Hier vindt u (extra) leermaterialen die aansluiten bij de lesbijeenkomsten, zoals video’s, artikelen, eventueel huiswerk en verwijzingen naar boeken. Mijn Online Leeromgeving gebruikt u ook als netwerkinstrument en voor interactie: alle deelnemers en docenten zijn via de leeromgeving snel te bereiken. Voor aanvang van de opleiding ontvangt u een inlogcode voor de online leeromgeving en een uitnodiging om uw profiel aan te maken.

 

Naar Mijn Online Leeromgeving

Incompany mogelijkheid

Wilt u deze opleiding met uw gehele afdeling volgen?

Vanaf 5 personen kunt u deze opleiding InCompany volgen. Het programma wordt dan specifiek op uw organisatie afgestemd. In overleg met u bepalen we een datum, locatie en tijdstip.


Neem voor meer informatie contact op:

Guusje verhoeven Incompany Advies
Guusje Verhoeven
Adviseur Incompany trainingen
Email: g.verhoeven@Euroforum.nl
Telefoon: 040 297 49 77 / 06 516 18 303

Opties

Kies voor 1 of meerdere losse modules

Het bedrag per module bedraagt  € 699,-. Dit bedrag is inclusief koffie, thee, lunch & het boek (e)Marketing van Cor Molenaar en excl. Apple iPad.

Voor het boeken van losse modules neem contact op met:

Leanne Visser
Tel: 040 - 2 972 716
Mail: Leanne Visser

Inlogcode:

Algemene Informatie

Type: Opleiding
Prijs: €699,- (vanaf)
Datum: Start: 21 mei 2014
Beoordeling (36):
8.0 / 10

Opleidingsadvies

Leanne Visser 
Tel: 040 - 2 972 793 
Mail: Leanne Visser

Gratis iPad

iPad 3