De toekomst van de digitale identiteit

The next step in Identity, Authentication and Client Onboarding

Dinsdag 31 januari 2017 - Postillion Amsterdam

Op de hoogte gehouden worden van nieuwe ontwikkelingen?

Wenst u meer informatie over een eventuele nieuwe editie?
Laat uw gegevens achter en wij u graag.

E-Identity | De toekomst van de digitale identiteit

Op dinsdag 31 januari 2017 vond in Amsterdam het tweede E-Identity congres plaats. Het algehele gevoel na afloop: we hebben stappen gemaakt. Vorig jaar was het nog vooral aftasten. Nu worden de ontwikkelingen steeds beter zichtbaar. 

.






E-identity

Het congres in een vogelvlucht:

  • Toekomstvisie biedt legio opties voor new business
  • Focus op B2C, maar hoe zit het met zakelijke klanten (B2B)?
  • iDIN leidt nu wel. Logius/Idensys was wel open.
  • We zijn stappen verder dan vorig jaar. We hebben meters gemaakt in de implementatie.
  • Verzekeraars: ‘Al je verzekeringen op een rij met Ideal, iDin, Idensys. Makkelijk!’
  • Log in met één middel
  • DNB deelnemer mist presentatie over fraude en misbruik. Risico ligt nu bij de burger.
  • Wat moet er nog gebeuren? Welke stap moeten we zetten? ABN Amro deelnemer: awareness bij burger en consument moet verhoogd worden.
  • Er moeten meer partijen aansluiten.

Lees het volledige verslag


Reacties van deelnemers


Irene Visser

Product Owner identity and access management

"Ik ben hier om te kijken wat de stand van zaken is en welke ontwikkelingen door de markt worden omarmd. Wat me vandaag verraste is dat er partijen zijn die zich opwerpen om voor organisaties zoals Aegon de toegang te verzorgen via verschillende vormen van E-identity, dus iDIN, DigiD enzovoorts. Identity brokers dus. Daar ga ik eens over praten met onze mensen van architectuur. "

Michel van Westen

Buckaroo

"Ik was er vorig jaar ook bij. Dit jaar is het niveau hoger. Er gebeurt meer. Wel vind ik dat sommige initiatieven langzaam gaan en dat de focus voor op Nederland is. Niet internationaal.’ Tips voor de volgende editie? ‘Ja, neem de big techs mee. Facebook, Google, dat soort clubs. Verder: minder focus op wat er technisch mogelijk is en meer op wat het oplost en wat de consument eraan heeft."

Victor van der Wolf

Software-ontwikkelaar

"Wat ik sterk vond aan de opzet, was de aanwezigheid van de vele experts in combinatie met vertegenwoordigers van grote gebruikersgroepen zoals banken, de overheid en verzekeringsmaatschappijen en de discussies over de toekomst en de voor- en nadelen van de verschillende vormen van E-Identity. Wel lag de focus wat mij betreft teveel op B2C, terwijl wij meer op in het B2B-segment actief zijn. Iets voor volgend jaar?"

Voorwoord van uw dagvoorzitter

Jaap Kuipers, Initiatiefnemer Platform Identity Management Nederland (PIMN)

"Het congres De toekomst van de digitale identiteit gaat over de volgende stappen voor klantenidentificatie, authenticatie en “client onboarding”. De actualiteit van dit onderwerp is hoog. Overheid en Financiële sector staan beide onder druk om bedrijfsprocessen verder te automatiseren en te ontsluiten via de mobiele kanalen."

"Bij het dingen naar de gunsten van klanten tellen gebruiksgemak, veiligheid en toegang tot het mobiele kanaal zwaar. Wie de client onboarding snel, gemakkelijk en veilig regelt heeft een voorsprong. De ontwikkelingen gaan zo snel dat het openen van een bankrekening of afsluiten van een verzekering met een selfie niet nieuw meer is. Consumenten accepteren identiteitsverificatie met vingerafdruk, gezichts- en stemherkenning soepel. In 2017 komen banken in de rol van identiteitsverstrekkers met iDIN inloggen bij de Belastingdienst, online boekhoudpakketten en mogelijk Persoonlijke Gezondheid Dossiers. In die markt mogen DigiD, Idensys en iDIN concurreren in het bieden van veilige inlogdiensten. Financiële instellingen en leveranciers van elektronische diensten (webwinkels, online kredietverstrekkers, verzekeraars, overheden) gaan bepalen wie met elkaar zakendoen. Het congres geeft inzicht in de mogelijkheden en het businessmodel van digitale identiteiten.

"Het bieden en breed hergebruiken van digitale identiteiten in Nederland is een serieuze zaak geworden, maar het is niet triviaal deze landelijke infrastructuur te begrijpen en vooral te benutten. Met de inbreng van de Betaalvereniging en Logius biedt het congres u actuele en relevante informatie over iDIN en Idensys, DigiD. De aanwezigheid van onafhankelijke identity management deskundigen biedt u als congresdeelnemer een uitstekende gelegenheid om advies te vragen en uw eigen visie te toetsen."




Jaap Kuipers - E-Identity

 

Een 360° overzicht van alle zakelijke & technologische ontwikkelingen rond E-Identity in de telecom en financiële sector!

Whitepaper: The battle to on-board

Why 40% of consumers abandon banking applications

Retail banks are facing a growing battle for consumers’ business. Competition from each other and from challengers threatens to overturn their once dominant position and this has forced traditional banks to change the way they do business. One area that many have not considered sufficiently is customer on-boarding. Poor on-boarding is undermining the work they are doing to attract customers at the last hurdle, impacting the sales of new products and ultimately reducing revenues. Put simply, if banks continue to make it difficult for consumers to apply for services, they will not.

Read more in the whitepaper

Download whitepaper

 


 

Inloggen met je rijbewijs of met een selfie? De burger mag het zeggen!
Lees het interview met Winfried de Valk, Hoofd Toegangsdiensten van Logius, Ministerie van BZK

 


Contact

Meer informatie

Wilt u meer informatie over het congres Toekomst van de digitale identiteit? Of heeft u interesse in deelname? Neem dan, geheel vrijblijvend, contact op met onze adviseur.

Mitch Verkuil
Tel: 040 - 2 972 740
E: m.verkuil@euroforum.nl


Partners

   

 

E-Identity
31 januari 2017

Download

Voor een compleet overzicht van het programma raden wij u aan de brochure te downloaden

Download (PDF)
09.00
Ontvangst en registratie

09.30
Opening door uw dagvoorzitter

Jaap Kuipers, Platform Identity Management Nederland


09.40
DigID en Idensys: waar staan we?
Overzicht van een aantal succesvolle pilots
Winfried de Valk, Afdelingshoofd Toegangsdiensten, Ministerie van Binnenlandse Zaken

10.00
Wat zijn de belangrijkste vraagstukken rondom digitaal zakendoen?

Hoe stel je de burger, consument of ondernemer centraal? Een aantal cases van Enexis, netbeheerder?
Louis Dietvorst, Enterprise Architect, Enexis ICT beleid


10.20
Samenwerking als basis voor vertrouwen. De achtergrond achter iDin

Piet Mallekoote, Algemeen Directeur, Betaalvereniging Nederland


10.50
Vragen uit de zaal en kort overzicht van de 2 break-out sessies

11.00
Pauze

11.30
Break-out sessies
Met een moderator maken we een inventarisatie van kansen en uitdagingen op Identity gebied in uw vakgebied en bespreken we die met de groep.

Zaal 1: E-Identity in de financiële sector Er wordt al een aantal jaren gesproken over inlogmiddelen. Inmiddels zijn er een aantal merken gelanceerd en zijn er al een aantal pilots en use cases bekend. In deze sessie gaan we dieper in op het verbeteren van processen, het (beter) bedienen van de klant, de business case van digital identity en kijken we naar de impact van reguleringen als eIdas en PSDII.

Moderator: Maarten Wegdam, Partner, Innovalor
Dorine van Basten, Directeur, HDN
Allard Keuter, Projectmanager, Betaalvereniging Nederland
Inge de Ruijter, Marketing & innovation manager, Equens



Zaal 2: Digitalisering in bedrijfsleven en overheid Identificatie en authenticatie beginnen bij het vertrouwen die de consument en burger hebben in organisaties. De regie over de eigen gegevens komt steeds meer bij de consument en burger te liggen. Het gebruik van technologie in voorzieningen rond authenticatie en identificatie wordt steeds breder in alle sectoren. Maar hoe kun je als organisatie zowel aan nieuwe wet-en regelgeving (PSDII, AVG) voldoen terwijl de digitalisering verder doorgaat. Wat zijn de kansen en bedreigingen?

Moderator: Robert Garskamp, Directeur, ID Next
Louis Dietvorst, Enterprise Architect, Enexis ICT beleid
Gerhard Gerritsen, Consultant, SIVI
Vincent Jansen, Chair of Working Groups, NLIP, iSHARE Project


12.30
Lunch en netwerken

13.30
Aanvang middagprogramma door uw dagvoorzitter

Jaap Kuipers, Platform Identity Management Nederland


13.30
De impact van digitalisering op organisaties en de maatschappij

13.50
Global tech trends in identification and authentication
John Eric Setsaas, Identity Architecht, Signicat

14.10
eID in Europe - Recent developments and challenges for 2017
Gábor Bartha, eGovernement & Trust, European Commission DG CONNECT

14.30
Pauze

15.00
Aanvang rondetafelsessies

Er vinden 3 rondes van 10 tafels plaats. U kunt dus aan 3 verschillende discussies deelnemen.
15.00 - Ronde 1
15.30 - Ronde 2
16.00 - Ronde 3

  1. Alternatieven naast Idensys en iDIN voor de private markt
    Peter Vogelsang, Compliance Officer & Beleidsadviseur, Verbond van Verzekeraar
  2. Wat kan Idensys voor u betekenen? Ga in gesprek met pilotorganisaties over deze nieuwe innovatieve manier van online identificatie
    Marije Jurriëns, Business Consultant, eHerkenning/Idensys
    Jasper Jansen, Business development Manager Pazio
    Gideon Kreytz, Directeur Pharmeon
  3. Hoe eID écht slimmere dienstverlening aan ondernemingen mogelijk maakt (of vinden we kostenverlaging eigenlijk toch belangrijker)?
    Ivar Vennekens, Partner eOverheid en ketendigitalisering, Valcus
  4. Technologie trends voor digitale identiteiten
    Maarten Wegdam, Managing Partner, Innovalor
  5. Wat zijn de uitdagingen als dezelfde persoon zowel met iDIN, Idensys, DigiD of social media kan binnenkomen?
    Hoe breng je al deze gebruikers bij elkaar?
    Martijn Kaag, Managing Director, Connectis
    Esther de Winter, Product Owner, Connectis
  6. (Her)ken je klant: balanceren tussen klant, risico en kosten in een omnichannel wereld
    Mickey Vonckx, General Manager Netherlands, Connective N.V.
  7. Welke partijen kunnen de winnende digitale identiteit oplossing leveren?
    Meer informatie
    Wat bepaalt de winnende digitale identiteit? Je hebt Identificatie van WID's via ID proofing, Autorisatie met Policies & Flows (Adaptiviteit) en Onboarding door middel van Identificatie op Afstand geregeld, maar wat zijn de voordelen binnen de Zorgketen, Overheid Burgerzaken, Import/Export Douane processen, Loyalty en Ken-uw-Klant programma’s binnen Retail of Smart Trading voor Havenbedrijven?
    Een betrouwbare en solide digitale identiteit is de bouwsteen voor een kenniseconomie en een digitale overheid.

    Joseph Kakisina, product manager eID en Certificaten, KPN

16:45
Afsluiting met netwerkborrel

O.a. deze identity-experts staan op het podium:


Jaap Kuipers

Initiatiefnemer, Platform Identity Management Nederland (PIMN)

Maarten Wegdam

Managing Partner, InnoValor

Robert Garskamp

Managing Director, ID Next

Martijn Kaag

Managing Director, Connectis

Winfried de Valk

Afdelingshoofd Toegangsdiensten, Ministerie van Binnenlandse Zaken
Lees het interview

Piet Mallekoote

Algemeen Directeur, Betaalvereniging Nederland

Dorine van Basten

Directeur, HDN

Inge de Ruijter

Marketing & innovation manager, Equens

Allard Keuter

Projectmanager, Betaalvereniging Nederland

Gerhard Gerritsen

Consultant, SIVI

Peter Vogelsang

Compliance Officer & Beleidsadviseur, Verbond van Verzekeraar

Ivar Vennekens

Partner eOverheid en ketendigitalisering, Valcus

Esther de Winter

Product Owner, Connectis

Louis Dietvorst

Enterprise Architect, Enexis ICT beleid

John Erik Setsaas

Identity Architecht, Signicat

Joseph Kakisina

product manager eID en Certificaten, KPN

Marije Jurriëns

Business Consultant, eHerkenning/Idensys

Jasper Jansen

Business development Manager Pazio

Gideon Kreytz

Directeur Pharmeon

Gábor Bartha

European Commission DG CONNECT

Programmaraad

Dit programma is mede tot stand gekomen met behulp van:

Jaap Kuipers, Initiatiefnemer, Platform Identity Management Nederland
Maarten Wegdam, InnoValor
Paul Jans, Managing Director, Enigma                       
Hans-Rob de Reus, Strategisch Adviseur,  CIO-office, Directoraat Belastingdienst, Ministerie van Financiën
Bernard Juffermans, in onafhankelijk (interim) manager en strategisch adviseur
Stephanie van Drunen Littel, Strategic Development Manager, PostNL   
Inge de Ruiter, Senior Marketing & Innovation Manager, Equens
Robert Garskamp, Managing Director, ID Next
Koen Smit, Marketing Manager Security Services, KPN

Datum

Dinsdag 31 januari 2017

Locatie

Postillion
Paul van Vlissingenstraat 8
1096 BK Amsterdam
+31 (0) 34 135 64 64

Routebeschrijving

Parkeerinformatie
Let op!
Vanwege werkzaamheden aan de weg is parkeren op de locatie Postillion Hotel Amsterdam niet geheel duidelijk.
Bekijk voor alle zekerheid onderstaande parkeerkaart.


Uw investering

  • Toegangsprijs: € 699,-

Deze prijzen excl BTW (per persoon) en incl koffie, thee, snacks, lunch, borrel, netwerken en online toegang tot de presentaties na het congres.


Wie ontmoet u?

Uit de Finance, Telco & Energy:

  • Business Development Managers
  • Identity Management Managers
  • Strategy Managers
  • Identity & Access Managers
  • Information Managers
  • Marketing Managers
  • CRM Managers
  • Chief Security Officer
  • Chief Technology Officer
  • Chief Information Officer
  • Management Information Systems Directors and ManagersSecurity Architects
  • (Security) Analists
  • Program and Project Managers
  • Security Managers
  • IT Managers
  • Research Directors
  • Head of R&D
  • Chief Operating Officer
  • Government Liaison Managers

 


Contact

Meer informatie

Wilt u meer informatie over het congres Toekomst van de digitale identiteit? Of heeft u interesse in deelname? Neem dan, geheel vrijblijvend, contact op met onze adviseur.

Mitch Verkuil
Tel: 040 - 2 972 740
E: m.verkuil@euroforum.nl



Belastingvoordeel

N.B. Betaalt u dit programma (gedeeltelijk) zelf? Maak gebruik van het belastingvoordeel en vraag tot bijna 50% van de studiekosten terug van de Belastingdienst! Meer informatie en tips

Partners


Whitepaper: The battle to on-board

Why 40% of consumers abandon banking applications

One area that many have not considered sufficiently is customer on-boarding. Poor on-boarding is undermining the work they are doing to attract customers at the last hurdle, impacting the sales of new products and ultimately reducing revenues. Put simply, if banks continue to make it difficult for consumers to apply for services, they will not.

Download whitepaper

Media Partners

NRG Magazine delivers news and articles about things that matter most in Dutch tech and innovation. We highlight topics like sustainability, smart cities, electric cars, consumer electronics, mobile applications and other. We are constantly reaching out to Dutch companies, organizations, academia and experts—all of this to showcase as many different opinions as possible and deliver a comprehensive coverage of technology and innovation in The Netherlands. The Magazine exists as an online platform and a quarterly printed edition. We publish news, articles, interviews, event reports and many more.”
IIPVV verenigt onderzoekers uit industrie en kennisinstellingen, gebruikers en vertegenwoordigers van de overheid in Nederland op het terrein van de ICT-veiligheid en privacy | www.iipvv.nl

 

Infosecurity Magazine houdt zich expliciet bezig met informatiebeveiliging en beweegt zich op het snijvlak van technologie en beleid. De technologie wordt behandeld aan de hand van interviews, actuele praktijkcases en achtergrondverhalen. Onderwerpen die aan bod komen zijn cryptografie, authenticatieoplossingen en de beveiliging van besturingssystemen. Zie www.infosecuritymagazine.nl

In CloudWorks staat innovatie in ICT centraal. Met traditionele ICT-omgevingen is het steeds moeilijker om de business goed te ondersteunen. Echter, innovatieve oplossingen op het gebied van bijvoorbeeld cloud computing, mobility, Big Data, Business Analytics, software defined datacenters en open source kunnen prima helpen om de IT-omgeving ingrijpend te moderniseren en klaar te maken voor de toekomst. Zie www. Cloudworks.nu


Partner worden? 

Het congres Toekomst van de digitale identiteit is dé plek om te netwerken in deze sector! Sprekers, bezoekers en congrespartners treffen elkaar in een rustige en ontspannen setting. Wilt u ook aanwezig zijn op de kennismarkt? Of net op een andere manier onder de aandacht komen? Neem dan geheel vrijblijvend contact op om de mogelijkheden door te spreken.
Er zijn profileringsmogelijkheden om uw organisatie te presenteren voorafgaand aan en tijdens het congres. Denk hierbij aan logovermeldingen, het aanbieden van whitepapers, ontbijt, borrel of diner en andere verrassende eye-openers.

Het is een unieke mogelijkheid om:

  • uw positie in de markt te verstevigen
  • uw naamsbekendheid te vergroten
  • uw doelgroep te ontmoeten en te netwerken

Maak gebruik van deze kans en presenteer uw organisatie op een unieke en creatieve manier!

Voor meer informatie:

Luc Giesen
Partnership Manager
040 - 2 972 747

Via onderstaande knop kunt u zich veilig, eenvoudig en snel inschrijven voor dit congres. Verzeker u van deelname door op de onderstaande button te klikken.

 

Leg uw deelname vast!
De toekomst van de digitale identiteit

Brochure Download


Inlogcode: